Marmarabirlik dünya markası olmayı hedefliyor

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Asa, daha fazla ürün alıp satan, daha fazla yatırım yapan ve bir dünya markası olmayı başarmış Marmarabirlik için çalıştıklarını söyledi.

Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (Marmarabirlik) Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, ’Hedefimiz bölge zeytinini dünya pazarının vazgeçilmezi yapmak’ dedi.

Marmarabirlik’in faaliyetlerine ilişkin açıklamalarda bulunan Asa, yeni yapılanma sonucunda Avrupa’nın dört bir yanına ulaştıklarını ve birlik tarihinde ilk kez ihracatın 30 milyon dolar seviyelerine çıkarıldığını ifade etti.

Asa, toplam satışta kazanılan ivmenin de sevindirici sonuçlar verdiğine dikkat çekerek, ’Yine birlik tarihinde bir ilk olmak üzere 30 bin ton ambalajlı zeytin satışına ulaşmak üzereyiz’ dedi.

’PAZARI BÜYÜTMEYE ÇALIŞIYORUZ’

Marmarabirlik ürünlerini dünyaya tanıtmak ve pazarını genişletmek amacıyla Şangay, Cidde ve New York’taki uluslararası gıda fuarlarında stand açtıklarını hatırlatan Asa, ’Dünya geneline yayılan bayilik ağımızın daha iyi şartlarda çalışmasını amaçlıyoruz’ ifadelerini kullandı.

Sektörde 2 yıldır ihracat şampiyonu olduklarına dikkat çeken Asa, söz konusu unvanı bu yıl da almak istediklerini vurguladı.

Hidamet Asa, daha fazla ürün alıp satan, daha fazla yatırım yapan ve bir dünya markası olmayı başarmış Marmarabirlik için çalıştıklarını kaydetti.

ORTAKLARA 7 MİLYON TL KREDİ

Marmarabirlik Başkanı Asa, zirai ilaç ve gübre ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla bu iş yılında Birlik ortaklarına yaklaşık 7 milyon TL tutarında kredi verdiklerini belirterek, şöyle devam etti:

’Ortaklarımızın geçtiğimiz yıldan kalan 4 milyon TL tutarındaki kredi borçları da ertelendi. Önümüzdeki dönemde de ortaklarımıza farklı imkânlar sunacağız.’

’TUZ ORANINI DÜŞÜRECEĞİZ’

Hidamet Asa, Ar-Ge çalışmalarıyla farklı damak tatlarına uygun ürünler oluşturmaya çalıştıklarını söyledi.

Asa, şunları kaydetti:

’Ar-Ge çalışmaları sonunda tuz oranı yüzde 2,5 seviyelerine indirilmiş Gold, Türkiye’de ilk defa kullanılan bariyerli kap içerisinde sunulan kuru sele, yine bir ilk olan düet, sirkeli çizik, yeşil ve siyah zeytin gibi ürünlerimizin yurt içi ve yurt dışı pazarlarda daha çok aranır hale gelmesi hepimiz için gurur kaynağı oldu… Önümüzdeki dönemde tüm ürünlerimizin tuz oranını düşürmeyi hedefliyoruz.’

5 MİLYONLUK MAKİNE YATIRIMI

Marmarabirlik’in entegre tesislerinde hazır kap kapatma makinesi, kurutma fırını, buhar kazanı ve yağlı salamura üretim hattı gibi 5 milyon TL civarında makine yatırımı yaptıklarını açıklayan Asa, kooperatif bölgelerinde de daha iyi hizmet verebilmek için yeni yatırımlara imza attıklarını vurguladı.

Asa, bu kapsamda, Orhangazi kooperatifinde modern depo ve idari binaların yapıldığını, İznik’te depo ve revizyon çalışmalarının sürdüğünü, Mudanya’da da benzer yatırımların gerçekleştirileceğini kaydetti.

YÜKSEK REKOLTE BEKLENTİSİ

Yaklaşan hasat dönemine ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Hidamet Asa, geçtiğimiz yılın Bursa bölgesinde ’zeytinin yok yılı’ olduğunu hatırlatarak, ’Henüz erken olmakla beraber bu yıl rekolte miktarının yüksek olacağını öngörüyoruz’ diye konuştu.

Asa, alım fiyatlarının piyasadaki arz- talep dengesine göre belirleneceğini kaydetti.

’3 YILDIR KAR EDİYORUZ’

Daha çok ürün alıp satan, yeni yatırımlar yapan ve sürekli kâr eden bir firma olabilmenin gururunu yaşadıklarını dile getiren Asa, şöyle devam etti:

’2010 yılında 110 milyon TL olan varlıklarımızın bu yılın sonu itibari ile 180 milyon TL’ye ulaşacağını öngörüyoruz. Diğer taraftan 3 yıldır istikrarlı şekilde kâr elde ediyoruz. Önümüzdeki süreçte üreticimize sadece bir yıl değil, uzun yıllar karlı olacak bir sitem kurmayı planlıyoruz.’

2014-05-21T10:04:07+03:00 21 Mayıs 2014|